Het belang van meer erkenning van oogziekte LHON

Chiesi zet zich in voor meer bewustwording voor de oogziekte LHON. Ze willen patiënten informeren en zeker ook: er- en herkenning geven, en wil op deze manier zorgen dat meer mensen stil staan bij deze ziekte en aandacht besteden aan de impact van leven. Topic Media ontwikkelde een creatieve crossmediale campagne om deze boodschap over te brengen.

Perfecte match met Topic Talks Flair-Magazine en online advertorial

Om deze belangrijke boodschap op een relevante plek te presenteren is gekozen voor een intensieve samenwerking met Topic Talks in Flair-Magazine en een online advertorial op Topic Talks Flair-magazine.

In het magazine Topic Talks worden er verschillende antwoorden gegeven omtrent verschillende aandoeningen en de impact op leven van deze aandoeningen bij patiënten. Topic Talks EW-Magazine is niet alleen betrouwbaar, maar behoort ook tot de top 3 grootste vrouwenbladen in Nederland.

Creatief crossmediaal concept

De campagne draait om meer erkenning van de oogziekte LHON. Als aftrap van de campagne is er een 2/1 spread “Branded Content” geplaatst in het Topic Talks Flair-Magazine. Hierin is aan de hand van een interview met oogarts Judith Van Everdingen dieper ingegaan op de aandoening en waarom het zo belangrijk is om meer kennis te delen over deze aandoening. In de online advertorial op Topic Talks gaan we hier dieper op in en leggen we nadruk op de juiste zorg.

Online advertorial

Uitstekende resultaten

  • Gemiddelde CTR van 0,26 (kliks gedeeld door impressies);
  • 3050 landingen op de online advertorial;
  • Online advertorial met een gemiddelde “time on site” van 41 seconden.